Monday, April 27, 2009

Ust Jumat Yusuman Penyelia Agama PPD Kinabatangan

Pihak Persatuan Guru Pendidikan Islam Kinabatangan (PGPIK) mengalu-alukan perlantikan Ust Jumat Yusuman sebagai penyelia Agama Pejabat Pelajaran daerah Kinabatangan. Perlantikan Ust Jumat dianggap bertepatan dengan kebolehan dan kelayakannya beliau dan kena pada masanya.

Sebelum ini, Ust Jumat bertugas di SK Batu Putih dan merupakan Jurulatih Utama Pendidikan Islam Sekolah Rendah Kinabatangan. Beliau seorang guru agama yang aktif memainkan peranan di sekolah dan turut terlibat dalam aktiviti keagamaan kepada masyarakat khususnya pada masyarakat Batu Putih dan kampung Batu 5, Pekan Bukit Garam.

Ust Jumat antara guru Pendidikan Islam yang cukup senior dan dihormati oleh kawan-kawan dan rakat sejawat. Sikap rendah diri dan mudah mesra bakal menjadi senjata utama Ust Jumat dalam mengurus Guru-guru Pendidikan Islam dan Ko-kurikulum.

" Kita cukup berbangga dengan pemilihan Ust Jumat yang juga merupakan seorang guru Pendidikan Islam yang berpengalaman dan berkebolehan. Sudah sekian lama kita menunggu penyelia Agama dari guru pendidikan Islam yang terlibat secara langsung dan lebih memahami kekangan yang dihadapi oleh Guru Pendidikan Islam, baik di peringkat daerah atau bahagian" ujur Ust Zaidi selaku pengerusi Persatuan Guru Pendidikan Islam Kinabatangan (PGPIK), dalam masa yang sama beliau mengucapkan terima kasih dan tahniah kepada En Kimarun Osman yang telah banyak membantu Guru-guru Pendidikan Islam Daerah.

Kepada Ust Jumat, selamat berjuang dan kami hulurkan tangan kerjasama untuk sama-sama mempertingkatkan kualiti dan kuantiti dakwah dan akademik masyarakat. Semoga amanah ini bakal menatijahkan hasil yang lebih baik dan dilimpahi sinar Islam... Selamat berjuang sahabatku...

No comments: