Saturday, September 30, 2017

DOA BUAT USTAZAH FARAHIAH

KINABATANGAN  bakal kehilangan lagi guru Pendidikan Islam di sekolah menengah setelah Ustazah Farahiah Mohd Said yang bertugas di SMK Bukit Garam terpaksa diterbangkan balik ke kampung halaman. Ini kerana, Ustazah Farahiah disahkan mengalami masalah kesihatan dan memerlukan kepada rawatan segera.

Pihak Persatuan Guru Pendidikan Islam PGPIK amat merasai jerih payah Ustazah Farahiah dalam menangani ujian kepada dirinya. Apa lagi dalam mengurus dua orang anaknya yang masih kecil dan memerlukan perhatian. Sebagai tanda kebersamaan dan kasih sayang, pihak Persatuan Guru Pendidikan Islam Kinabatangan PGPIK dan Usrah Muslimat telah mengadakan solat hajat untuk memohon kepada Allah SWT agar dimudahkan segala urusan ustazah dan disembuhkan oleh Allah. Solat hajat dan majlis doa yang diadakan di Pusat Islam Kinabatangan PADU telah menghimpunkan hampir 100 orang sahabat dan sahabiah untuk datang mendoakan ustazah Farahiah

Solat hajat yang dipimpin oleh Ketua Unit Pendidikan Islam, Pejabat Pelajaran Daerah Kinabatangan, Ust Muhd Sabri Hj Jalpah telah disertakan dengan bacaan Yaasin.

Pihak Usrah Muslimat telah menyediakan makanan dan minuman kepada para jemaah yang hadir. Makanan pelbagai negeri membuka ruang untuk jemaah merasai nikmat makanan yang pelbagai.

Doa untukmu sahabat semoga beroleh kesejahteraan
Pihak Persatuan Guru Pendidikan Islam Kinabatangan PGPIK mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan program solat hajat dan doa itu. Ust Hafizi yang berucap menwakili Ustazah Farahiah terharu dengan sokongan dan dokongan para sahabat terhadap musibah yang menimpa keluarganya dan terus mengharapkan doa daripada sahabat sekelian untuk kesembuhan isterinya.

Kepada Ustazah Farahiah dan Ust Hafizi semoga Allah mudahkan perjalanan kalian dan disempurnakan hajat olehNya. Kami tetap menanti kepulangan kalian ke Kinabatangan, atau paling tidak jenguklah kami ketika ada kesempatan oleh kalian...

No comments: