Monday, March 8, 2010

MTQ Bahagian Sandakan Di SK Bukit Garam 2

Majlis Tadarus Al-Quran (MTQ) peringkat bahagian Sandakan yang dijadual akan berlangsung pada 8 APRIL ini akan berpindah ke SK Bukit Garam 2. sebelum ini mesyuarat pengetua, Guru-guru besar Kinabatangan dan wakil PPD Beluran, Sandakan dan Telupid telah memilih SMK Bukit Garam II sebagai tuan rumah.

Perpindahan ini berikutan bebanan tugas dan tempat yang sering menjadi tuan rumah bagi pelbagai acara diperingkat daerah dan bahagian. Pertukaran tempat ini juga dikira strategik kerana kemudahan SK Bukit Garam II tidak kurang hebatnya berbanding SMK Bukit Garam II. Apa lagi dengan keupayaan dan komitmen yang mampu dan telah diberikan oleh Guru besar SK Bukit Garam II, Tuan Hj Ramlee Gantari yang juga bekas penyelia Agama Bahagian Lahad Datu amat baik. Beliau cukup berpengalaman dan banyak berkorban untuk aktiviti-aktiviti agama selama ini.

SK Bukit Garam II juga pernah menjadi tuan rumah kepada MTQ peringkat bahagian Lahad Datu dan terbukti ianya berjaya disempurnakan dengan baik dan mendapat pujian Ketua Sektor Pendidikan Islam ketika itu, Ust Napiah Shahrani.

No comments: